آموزش الگوی شلوار کردی و الگوی شلوار راحتی

آموزش الگوی شلوار کردی و الگوی شلوار راحتی

آموزشی حسن پور

امروزه بسیاری از بانوان تمایل دارند که یک کسب و کار در منزل داشته باشند، تا هم از طریق آن بتوانند سرگرم شوند و هم اینکه بتوانند درآمد مناسبی را کسب کنند. یکی از شغل هایی که به صورت دورکاری و در منزل می توانید روی آن حساب کنید، دوخت لباس از جمله شلوار است. با یادگیری دوخت شلوار راحتی و یا شلوار کردی هم می توانید نیازهای خود را برطرف کنید و هم می توانید آن ها را به صورت اینترنتی بفروشید. امروز آموزش الگوی شلوار کردی و آموزش الگوی شلوار راحتی در خانه را به شما معرفی کنیم تا بدون نگرانی از نتیجه کار با استفاده از پارچه های ارزان قیمت بتوانید به درآمد برسید. مطمئنا شرکت در دوره های برگزار شده در آموزشگاه خیاطی فابرا که در انتها به شما معرفی کردیم، می تواند سرعت یادگیری شما را افزایش دهد.

آموزش الگوی شلوار راحتی و پیژامه

برای اینکه بتوانید این شلوار را بدوزید باید افراد را به دو گروه چاق و لاغر تقسیم کنید. برای افراد لاغر به اندازه یک قد به اضافه 10 سانتی متر پارچه نیاز دارید و این مقدار پارچه برای افراد چاق به دو قد به اضافه 10 سانتی متر افزایش پیدا می کند. بنابراین مقدار پارچه مورد نیاز برای دوختن شلوار راحتی با فرض عرض ۱۵۰ پارچه، مقدار یک قد + ۱۰ سانت در افراد لاغر و دو قد + ۱۰ سانت در افراد چاق است.

در تصویر زیر الگوی پیژامه ساده را مشاهده می کنید و میتوانید از آن استفاده کنید.

الگوی شلوار راحتی با پارچه نخی

الگوی دوخت شلوار راحتی یا پیژامه نخی تفاوت خاصی با سایر جنس های پارچه ها ندارد. صرفا در اندازه گیری مقدار پارچه لازم برای دوخت شلوار راحتی نخی، باید جای آبرفت آن را به اندازه حدود ۱۰ سانت رعایت کنید. بنابراین الگوی دوخت آن ها تفاوتی نمی کند.

مراحل دوخت شلوار راحتی زنانه

نکته: پارچه هایی که برای دوخت پیژامه استفاده می ‌کنید بهتر است دارای عرض 150 سانتیمتر باشد.

  1. برای دوخت پیژامه ابتدا پارچه را از طول پارچه به صورت چهار لا تا کنید.

  2. سپس یک کادر رسم کنید که عرض آن به اندازه یک چهارم دور باسن فرد باشد. دقت کنید که باید به اندازه 5 سانتی متر برای آقایان و 3 سانتی متر برای خانم ها به عرض کادر خود اضافه کنید. 

  3. طول کادر باید به اندازه طول قد پیژامه باشد.

  4. برای مشخص کردن فاق شلوار از بالای کادری که رسم کرده اید، به اندازه دو سوم طول کادر به اضافه 10 سانتی متر پایین بیایید (10 سانتی متر برای کش دوزی استفاده می شود.)

  5. نقطه ای که از مرحله قبل به دست آمد را از سمت راست به اندازه 5 سانتی متر به سمت بیرون کادر ادامه دهید و آن را به یک سوم بلندی فاق وصل کنید.

  6. در قسمت پایین کادر که دمپای شلوار در آنجا قرار می گیرد، به اندازه 20 الی 22 سانتی متر به سمت داخل کادر یک علامت بزنید.

  7. نقطه به دست آمده را به انتهای خطی که در قسمت قبل 5 سانتی متر از آن جلو آمده بودید وصل کنید.

  8. درنهایت پارچه را برش زده و شلوار را بدوزید.

آموزش الگوی شلوار کردی

برای دوخت شلوار کردی شما نیاز به حدود ۵ متر پارچه غیر کشی با عرض ۱۲۰ سانت دارید. در تصویر الگوی شلوار کردی را می توانید ببینید و با توجه به دستورالعمل نوشته شده در پایین، در منزل شلوار کردی بدوزید.

مراحل دوخت شلوار کردی در خانه

  1. برای دوخت شلوار کردی، ابتدا باید یک کادر با عرض یک چهارم دور باسن به اضافه 10 سانتیمتر و به طول اندازه شلوار بر روی پارچه رسم کنید. 

  2. سمت چپ این کادر باید بر روی قسمت بسته پارچه بیفتد و سمت راست کادر باید به اندازه ای جا داشته باشد که بتوان فاق را نیز بر روی آن ترسیم کرد.

  3. برای رسم فاق شلوار باید به اندازه یک سوم قد شلوار به اضافه 10 سانتی متر پایین بیاید و سپس از نقطه به دست آمده 5 سانتی متر به سمت راست خارج شوید.

  4. با استفاده از نقطه به دست آمده در مرحله قبل، مطابق شکل یک مستطیل جدید ترسیم کنید. از قسمت پایین مستطیل به دست آمده به اندازه 7 سانتی متر به بالا حرکت کنید و علامت بزنید.

  5. برای پیدا کردن دمپای شلوار از سمت چپ کاغذ و قسمت پایین به اندازه 18 تا 20 سانتی متر داخل شوید؛ سپس از نقطه 7 سانتی متر که در بخش قبل مشخص کرده بودید به سر نقطه 18 تا 20 سانتی متر وصل کنید. 

  6. سه گوشی که پس از برش پارچه باقی می ماند، به صورت سر و ته به داخل فاق وصل می شود.

  7. از قسمت بالای شلوار، به اندازه 10 سانتی متر به طول کار در خود اضافه کنید تا بتوانید با استفاده از آن کش دوزی های لازم را انجام دهید.

  8. سپس پارچه را برش بزنید و بدوزید.

کسب درآمد از دوخت شلوار کردی و راحتی در منزل

یکی از روش های کسب درآمد از خیاطی در منزل، دوخت شلوار راحتی، پیژامه و… است که می توانید به صورت سری دوزی بدوزید. اما توجه داشته باشید که پیش از دوختن، تمهیدات لازم برای فروش آن را در نظر بگیرید. می توانید آنلاین شاپ زده و به صورت تخصصی روی این محصول کار کنید یا برای شخص دیگری کار دوخت را انجام دهید.

سایر انواع آموزش های خیاطی در فابرا

اگر به طور کلی به خیاطی علاقه‌مندید و قصد دارید روی خیاطی به عنوان یک منبع درآمدی حساب کنید و یا حتی در آینده مزون خودتان را تاسیس کنید، لازم است تا به صورت تخصصی آموزش ببینید. آموزش های رایگان موجود در اینترنت، اگرچه می توانند مفید باشند، اما برای یک خیاط حرفه ای کافی نیست. شما باید بتوانید به مدل های مختلف پوشاک مسلط یا حداقل آشنا باشید.

پیشنهاد ما به شما گذراندن دوره ها و ورکشاپ های آموزشی مزون فابرا، زیر نظر استاد سرکار خانم فاطمه ابراهیمی، مدرس و موسس مزون فابرا است. برخی از دوره ها و آموزش های پراستفاده این مزون که می توانند برای شما بسیار مفید باشند عبارتند از:

و همچنین می توانید برای استفاده از آموزش های رایگان خیاطی به صفحه آموزشگاه خیاطی فابرا مراجعه و ویدیوهای آموزشی رایگان را در سایت ببینید و استفاده کنید.

لینک کوتاه:
https://newfabra.com
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر