راهنمای کامل از بین بردن بوی بد کفش های زنانه

راهنمای کامل از بین بردن بوی بد کفش های زنانه

آموزشی hesamtmg

بوی بد کفش های مجلسی زنانه می تواند یک مشکل رایج و آزاردهنده  باشد  که معمولا در کفش های اسپرت یا کفش های پاشنه بلند جلو بسته به وجود می آید. این راهنما روش های مختلفی را برای از بین بردن و جلوگیری از بوی بد کفش معرفی می کند تا با انجام آن ها بتوانید با آسودگی خاطر و بدون خجالت از پوشیدن کفش هایتان لذت ببرید.

علت بوی بد کفش های زنانه چیست؟

پیش از اینکه به سراغ معرفی راهکار های برطرف کردن بوی بد کفش برویم، بد نیست کمی در مورد علت بوی بد کفش بدانیم.

بوی بد کفش ها بیشتر در اثر رشد باکتری و قارچ ها در محیط گرم و مرطوب است. وقتی پاها در کفش عرق می کنند رطوبت جذب کفش می شود. این اتفاق باعث ایجاد محیطی مرطوب در داخل کفش شده و پوشیدن کفش در زمان طولانی باعث ایجاد محیطی گرم و مرطوب و مناسب برای رشد  باکتری ها می شود. وقتی پاهای شما عرق می کنند، باکتری ها از عرق و سلول های مرده پوست تغذیه می کنند و مواد زائدی تولید می کنند که بوی بدی از خود متصاعد می کنند.

جنس و مدل کفش نیز بالطبع تاثیر مهمی در بوی بد کفش دارد. کفش های پلاستیکی یا تنگ بسته که امکان تهویه درست هوا و در کفش را ندهند، منطقا باعث تشدید این مشکل می شود. برای همین سعی کنید از کفش هایی استفاده کنید که جنس آن ها از مواد طبیعی مانند چرم و… بوده یا طراحی آن ها به گونه ای بوده باشد که هوا در کفش به خوبی گردش کند.

راهکارهای فوری برای از بین بردن بوی بد کفش ها

اگر کفش‌های شما قبلاً بوی بدی پیدا کرده‌اند، چندین راه‌حل مؤثر فوری وجود دارد که می‌توانید برای خنثی کردن بو استفاده کنید. در اینجا چند روش دقیق وجود دارد:

  • استفاده از جوش شیرین:

جوش شیرین یک خوشبو کننده و رطوبت گیر طبیعی است که اسیدها را خنثی می کند و رطوبت را جذب می کند و در از بین بردن بوی بد کفش بسیار موثر است. کافیست شب مقداری جوش شیرین داخل کفش بریزید به حدی که به خوبی کف کفش از جوش شیرین پوشیده شود. سپس بگذارید تا صبح بماند. صبح قبل از پوشیدن کفش آن را به خوبی تکانده و کفش را بپوشید. به همین سادگی

راه حل ساده برای برطرف کردن بوی بد کفش

  • استفاده از سرکه:

یک محلول با نسبت مساوی آب و سرکه سفید درست کنید. آن را به خوبی روی تمام نقاط داخلی کفش اسپری کنید. سپس بگذارید تا زیر نور آفتاب کاملا خشک شود. سرکه دارای خواص ضد باکتریایی است که می تواند باکتری های مولد بو را از بین ببرد و بوی بد را خنثی کند.

  • روغن درخت چای یا اسطوخودوس:

چند گلوله پنبه را به روغن درخت چای یا روغن اسطوخودوس آغشته کنید و سپس بگذارید ۲۴ ساعت داخل کفش بماند.
این روغن ها نه تنها رایحه ای مطبوع ارائه می دهند، بلکه دارای خواص ضد باکتریایی طبیعی هستند که به از بین بردن باکتری های ایجاد کننده بو کمک می کند.

  • خوشبوکننده های تجاری کفش:

یک اسپری از بین برنده بوی کفش از داروخانه خریداری کنید. سپس آن را داخل کفش اسپری کرده و پس از خشک شدن کفش را بپوشید. این محصولات به طور خاص برای هدف قرار دادن و خنثی کردن بوی کفش طراحی شده اند که اغلب نتایج سریع و ماندگاری را نیز ارائه می دهند.

راهکار از بین بردن بوی بد کفش

 

  • چند نکته مهم

توجه داشته باشید که ممکن است برای از بین بردن برخی بو های سرسخت، لازم باشد چند روش را ترکیب یا چند بار آن ها را تکرار کنید تا بوی بد کفش کاملا از بین برود. همچنین در هنگام استفاده از مواد شیمیایی، به جنس کفش نیز توجه داشته باشید که آن ماده به بافت کفش آسیب نزند.

با استفاده از این راه حل ها می توانید به طور موثری با بوی کفش مقابله کنید و از کفش های خوشبوی خود لذت ببرید.


چه کاری انجام دهیم که کفشمان بو نگیرد؟

حالا که شما علت بو گرفتن کفش را به خوبی می دانید، پس منطقا می توانید راهکارهای پیشگیری از آن را نیز حدس بزنید. بهترین و موثر ترین روش ها برای جلوگیری از بو گرفتن کفش عبارتند از : استفاده از جوراب های نانو - رعایت بهداشت پا - استفاده از کفش های مرغوب و با جنس مناسب - خشک کردن کفش پیش از استفاده مجدد.
جوراب های نانو آنتی باکتریال‌، به دلیل دارا بودن ذرات نانوی نقره، خاصیت میکروب کشی بالایی دارند و اجازه نمیدهند باکتری و قارچ ها در محیط کفش رشد کنند. همچنین سعی کنید کفش ها را در محیط آزاد نگهداری کنید تا پیش از استفاده مجدد خشک شوند. قرار دادن بلافاصله کفش در جاکفشی باعث خشک نشدن و بو گرفتن کفش می شود.

چند راهکار ساده و خانگی برای برطرف کردن بوی کفش

قهوه خاصیت ضد باکتریایی قوی ای دارد و از طرفی عطر آن عطر تلخ، قوی و خوشایندیست. یکی از راهکار های از بین بردن بوی کفش، ریختن تفاله خشک قهوه در داخل کفش و ۴۸ ساعت زمان دادن به آن است.
همچنین عصاره و افشرده‌ی پوست مرکبات هم با خاصیت قلیایی بالایی که دارد می تواند محیط اسیدی و باکتریایی کفش را به خوبی خنثی سازد.
و در آخر استفاده از پودر بچه نیز می تواند در حل مشکل بوی بد کفش به شما کمک کند. کافیست سطح داخلی کفش را کامل به پودر بچه آغشته و ۴۸ ساعت به آن زمان دهید و سپس کفش را خوب بتکانید.

راه حل خانگی برای از بین بردن بوی بد کفش

جمع بندی
بو گرفتن کفش یک اتفاق کاملا عادی و رایج است که ممکن است برای هرکسی پیش بیاید. هرچقدر هم که سعی کنید راهکار های پیشگیرانه انجام دهید. در نهایت بالاخره دیر یا زود کفش شما بو خواهد گرفت و مجبور خواهید شد به سراغ راهکارهای رفع بو بروید. با این حال سعی کنید از کفش های با کیفیت و با جنس مرغوب استفاده کنید تا دیرتر بوی نامطبوع بگیرند.
اگر هر زمان قصد خرید کفش مهمانی زنانه یا کفش نامزدی و عروسی داشتید، ما در مزون فابرا آماده ارائه‌ی بهترین کفش ها به شماییم. کافیست باما تماس بگیرید تا تجربه یک خرید استثنایی و مقرون به صرفه را برای شما خلق کنیم. جهت مشاهده محصولات می توانید به فروشگاه ما مراجعه نمایید.
 

لینک کوتاه:
https://newfabra.com
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر